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À VENIR is a 14 days intervention taking place in the public space. It performs a futurist territorial marketing agency who was missioned to redesign the image of a despised or forgotten neighbourhood, usually in the suburbs, because it will be soon presen-ted as the new center of the world during a big international event.
 

The agents of À VENIR put their Pop’n Space in a place in the middle of this neighborhood and follow step by step their foolproof method. They search for the gold nugget : what makes this place unique, exceptional.


They invite the inhabitants to meet up and decides all together what do they want to show to the world and to create their new storytelling.They finally test and perform it with some inhabitants for a motivated tourist group - made by the actual audience coming to see the end of the performance.

 

AvenirBoucicaut  jullet 2019_c_Maxime De

À VENIR asks what is part of the cultural heritage today and how to redefine collectively our ima-ges and stories. À VENIR try to bring the passer-bye to enter the game and invent the fiction of where they live, and maybe where they think they belong to.It reflects on how to do citizen consultations, and makes fun of the megalomaniac answers the agents  are  imagining  to  hightlight  local  heritage.  Propositions  that  shows  the  true  dangers  of  the territorial marketing : behind this wish to attract tourist and enterprise stands the concrete destruction of local patrimoine and the reduction to a fictional and simplified identity – that the inhabitant is supposed to embrace.

 

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The Team

Conception and direction : Zelda Soussan

Scénography and technique / creation : Marion Prével

Scénography and technique / new team : Aurélien Izard
Actors / creation : Soleïma Arabi, Maxence Bod, Coraline Claude, Zelda Soussan, Aurélien Leforestier, Marion Prével, Maxime Demartin
Actors / new team : Thylda Bares, Guillaume Derieux, Zelda Soussan, Aurélien Izard
Communication creation and video : Maxime Demartin
Dramaturgical advices : Hervé Lelardoux

Costumes : Noa Soussan
Administration, production, ditribution : Akompani | Amandine Bretonnière, Agathe Delaporte, Camille Fukas, Juliette Marchione

2019

Co-productions : Scènes de rue, Mulhouse (68) ; L’Abattoir – CNAREP, Chalon-sur-Saône (71) ; Le Vaisseau, Coubert (77) ; La Bellone, Bruxelles (BE)

With the support of : DRAC Île-de-France, Conseil régional d’Île-de-France ; SACD – Auteurs d’Espaces ; « Écrire pour la rue » SACD-DGCA ; L'Atelline dans le cadre de « Agiter Avant Emploi », dispositif d’accompagnement à l’écriture, avec le soutien de la Chartreuse - Centre national des écritures du spectacle ; Le POLAU ; La Gare Franche ; La FAI-AR ; Mains d’œuvres ; Les Poussières ; Bibliothèque Armand Gatti Orphéon Théâtre

 

CALENDAR

REPRÉSENTATION À VENIR :

Coup de Chauffe, Cognac, du 24 août au 5 septembre 2020.

RDV PUBLIC : 5 septembre à 15h derrière l'ASERC, Crouin.

Former presentations :

La Croisière, Festival de l'Espace Imaginaire à la Plaine Saint Denis, 17 au 22 juin 2019. RDV PUBLIC : 22 juin à 14h30, Square de la Montjoie.


Scènes de rues de Mulhouse - 15 au 20 juillet 2019.

RDV PUBLIC : 20 juillet à 14h, Place St Nazaire, Mulhouse.


Chalon dans la rue / IN - 10 au 12 puis du 23 au 27 juillet 2019.

RDV PUBLIC : 26 et 27 juillet à 14h Place de la Libération, Boucicaut, Chalon.
 

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